TOPlist

Linka pomoci v krizi slaví 13. výročí

Za tuto dobu poskytla linka pomoc téměř sedmi tisícům klientů.

Již třináct let Policie ČR poskytuje nadstandardní a ve světě ojedinělou službu. Jedná se o linku důvěry, která vznikla 14. listopadu 2002, jako doplňková služba psychologického pracoviště Policejního prezidia ČR. Od té doby pracovníci linky poskytli pomoc 6 877 klientům.

V současné době vyškolení pracovníci, psychologové, ale i bývalí policisté poskytují krizovou intervenci a psychologické poradenství po telefonu, emailu a prostřednictvím služby Skype. Zavolat mohou nejen policisté a občanští zaměstnanci, ale i rodinní příslušníci, hasiči, vojáci, zaměstnanci ministerstva vnitra, generální inspekce, celní správy a vězeňské služby.

Výhodou linky je její nepřetržitá dostupnost. Ze služebních čísel se lze dovolat zdarma a čísla se na telefonu nezobrazují. Hovory nejsou nahrávány.

Hlavním impulsem jejího vzniku byla vzrůstající psychická náročnost služby policistů a zvyšující se trend počtu obtížných zásahů při zajišťování běžného výkonu služby a bezpečnostních opatření. Linka pomoci v krizi se snaží podporovat psychické zdraví profesionálů z bezpečnostních složek, podávat ji pomocnou ruku a předcházet psychickým potížím, způsobeným náročností jejich povolání.

13. listopadu 2015
kpt. Bc. Ivana Nguyenová
tisková mluvčí
Policejní prezidium ČR

Inzerce