TOPlist

FOTO: Policie ČR obdrží nové Octavie v „policejních“ barvách

Policie České republiky obdrží nová vozidla. Jedná se o 9 „pomalovaných“ vozidel Škoda Octavia „třetí“ řady. Vozy dodala mladoboleslavská Škodovka, úpravy pak provedla firma Metalex, konkrétně ve své pobočce v Mělníku.

Škodu Auto nejspíš nemusíme představovat, vozy pro PČR dodává prakticky od počátku České republiky, ať už se jednalo o Favority, Felicie, Fabie, Octavie, či Superby. Firma Metalex se již dlouhodobě zabývá jejich úpravou a schvalováním. Spousta z nás však o firmě vůbec neví.

Z dílen této firmy, na základně její úzké spolupráce se Škodou Auto (a nejen s ní), vyjely vozy, které jistě všichni velmi dobře známe z našich silnic. Konkrétně můžeme jmenovat například „pomalované“ Škody Octavie druhé řady, dálniční VW Passaty, dodávkové automobily VW T5, či momentálně nejnovější Octavie třetí řady.

Zakázka, o níž aktuálně informujeme, zahrnuje civilní speciály na dálnice, o nichž budeme informovat v průběhu prosince, dále pak 9 kusů „pomalovaných“ vozidel Škoda Octavia třetí řady. Právě tyto Octavie upravovala firma Metalex v Mělníku, za spolupráce další externí firmy, která dodala výstražné zařízení. Jednoduše řečeno přijely do dílny Metalexu klasické civilní Octavie, které byly v dílnách firmy upraveny do policení podoby. Přibyly polepy, přibyly držáky na vysílačku, ovládání VRZu a rovněž VRZ samotný, dodaný externí firmou.

Jak nám sdělil Ing. Ivan Solfronk, jeden z vedoucích pracovníků Metalexu, úprava jedné Octavie trvá několika mechanikům zhruba dva až tři dny. Pracovníci firmy si dávají velmi záležet a potrpí si na kvalitu odvedené práce. „Naše firma poskytuje na námi prováděné práce záruku, a to i na jednotlivé díly, které ve voze upravujeme, či do kterých zasahujeme,“ uvedl dále Solfronk.
Vozidla jsou vybavena LED diodovými majáky s klasickým ovládáním, jak jej známe z předešlých verzí. Ve voze nalezneme motor 1,2 TSi.

„Obsah motoru 1 197 cm, agregát je vybaven přímým vstřikováním benzinu a turbodmychadlem. Maximální výkon 77 kW (105 koní) je k dispozici při 5 000 ot./min. Maximální točivý moment je 175 Nm při 1 550–4 100 otáčkách. Se 134 g CO2/km plní motor normu Euro 5. Standardem je šestistupňová manuální převodovka,“ uvádí server iDnes.cz

Je na místě poděkovat společnostem Metalex i Škoda Auto za možnost nafocení reportáže o nových vozech. Velice si této možnosti i spolupráce vážíme.

no images were found

Inzerce