TOPlist

Devadesátiletou seniorku vylákali na předváděcí akci

Policisté prověřují předváděcí prodejní akci s podivnými praktikami.

Ilustrační foto

Policisté obvodního oddělení Mimoň přijali ve středu od plačící 90-leté místní ženy trestní oznámení na pražskou firmu, která 8. února letošního roku pořádala v restauraci v Mimoni předváděcí prodejní akci. Na ni byla pozvaná i oznamovatelka. Tu nejprve telefonicky kontaktovala neznámá žena, která jí oznámila, že se stává výherkyní poukázky v hodnotě 1 000 korun, za kterou si může vybrat zahradnické nářadí. To si měla převzít na akci, na kterou ji firma se sídlem v Praze zvala do mimoňské restaurace  právě na 8. února.

Místo zahradnického nářadí nádobí

Seniorka se tam vypravila se svou sousedkou a podle jejího odhadu se sem dostavilo celkem deset lidí. Zajímavé je, že všichni museli svoji pozvánku u vchodu odevzdat pořadatelům. Pak je uvedli do místnosti, kde bylo namísto zahradnického nářadí vystaveno porcelánové nádobí. Následovala dlouhosáhlá přednáška o přednostech vystavovaného zboží, po které byli účastníci „odměněni“ loterií s možností získání blíže nespecifikovaného bonusu. Každý z návštěvníků akce obdržel zalepenou obálku, do které se kromě pořadatelů nikdo nesměl podívat. Lidé předstupovali před organizátory soutěže a odevzdávali jim své zalepené obálky a teprve od nich se dozvěděli, zda vyhráli nebo ne. Ti co údajnou výhru nezískali, postupně odcházeli ven, takže nikdo neměl přehled o tom, kdo vlastně vyhrál.

Podmínkou výhry koupě předraženého vysavače

Toto „štěstí“ čekalo nakonec na oznamovatelku, které zástupci firmy sdělili, že právě ona tajemný BONUS získala. Pak se podle její výpovědi události vyvíjeli tak rychle, že se na ně vůbec nedokázala soustředit. Muži v dobře padnoucích oblecích jí oznámili, že když získala BONUS, tak je povinna zakoupit si jejich výrobek, a to vysavač, za který požadovali 20 000 korun. Paní ani nevěděla, jak se stalo, že jim peníze vyplatila a ocitla se v jejich dodávce, kterou ji v rámci bonusu zavezli i s jejím novým vysavačem domů. Teprve tam si uvědomila, že se stalo něco, co si vlastně vůbec nepřála. Vrátila se tedy zpět do restaurace, ale z firmy, která akci pořádala, už tu nikoho nezastihla. Následující dny se  pak snažila dovolat na jejich telefonní číslo, ale to stále jen vyzvání a zatím se na něm nikdo neozval.

Policisté se nyní všemi okolnostmi prodeje zboží i průběhem takzvané předváděcí akce zabývají. Na závěr apelujeme zejména na seniory, aby na pozvánky na podobné akce vůbec nereagovali. Praxe ukázala, že na „výhodných nákupech“ nikdy neušetří žádné peníze, ale naopak přijdou o své dlouhodobé úspory a nebo se v horším případě dokonce zadluží.

por. Bc. Ivana Baláková

Ilustrační foto

Inzerce